donderdag 17 december 2015

De Geboortekaart

De geboortekaart (Mooi Mensje)


De één wil geld,
de ander een fiets.
Ik wil, helemaal niets.
Ik heb eigenlijk maar één wensje.
Een geboortekaart met,
Hiep, Hiep, hoera het is een mensje.


De een wil een slang,
en de ander een doos,
De een wil seks,
en de ander wordt boos.
Ik heb eigenlijk  maar één wens
Een geboortekaart met de tekst:
Hiep Hiep Hoera het is een mens.


En de dokter doet het zoals tie het heeft geleerd.
En ach ze weten niet beter, dus ze kijken verkeerd.
Het ademt, het leeft, goed gedaan, schouderklop,
maar het zit niet in het kruis dokter.
Het zit in de kop.


De is een man, en de ander een vrouw.
De een wil roze, en de andere blauw,


Ik heb eigenlijk maar één wens.


Mag op de geboorte kaart
in schreeuwend grote letters.
We zijn zo blij.
Vandaag werd geboren
niet meer of minder dan...
een prachtig mens.


Jongen of een meisje
dat zie je meteen.
Maar je zag het dus fout.
Groei der maar  overheen.
En tot slot van mijn pleidooi.
Mag op de geboortekaart:
We weten het niet,
maar mijn god
wat is dat kindje mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie